מתכון לצ'יפס קריספי במיוחד

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

באנגליה מגישים אותם עם דג מטוגן (פיש אנד צ'יפס) ובארצות הברית לצד המבורגם בלחמנייה, עם כל התוספות. רוב האנשים יגידו שהמאכל הפופולרי הזה הגיע מארצות הברית, אבל האמריקאים בכלל קוראים לו "פרנצ' פרייז" (טוגנים צרפתיים). אז מי הוא באמת הצ'יפס, מאיפה הוא הגיע ואיך מכינים אותו בצורה מושלמת, כך שיצא פריך ומבחוץ ורך וטעים מבפנים?

המתכון המקורי של "תפוחי אדמה מטוגנים בנוסח צרפתי" מיוחס לשף הצרפתי של נשיא ארצות הברית – תומס ג'פרסון, אך אם תשאלו את הבלגים, הם יטענו שהם בכלל המציאו את המתכון.

לטענת הספרדים, הבלגים גנבו את הרעיון מהם ואפילו יהודי אנגליה טוענים לזכויות יוצרים ואומרים שהצ'יפס הוא בכלל גרסה של מתכון שהם הביאו איתם כשהיגרו לאנגליה מליטא.

אם יצא לכם לבקר בהולנד – אתם כבר יודעים, שמבחינת ההולנדים הצ'יפס הוא המאכל הלאומי והם הביאו את הכנתו  לשיאים של מומחיות והקפדה, שלא נראו בשום מקום אחר בעולם, אבל הם אוכלים אותו בעיקר בליווי מיונז וחומץ, מה שנראה לרובנו מוגזם ושמנוני וממש לא מתאים לחיך הישראלי.

 

מה שבטוח – לא משנה איפה תאכלו אותו ואם תאכלו אותו כתוספת, או כמנה עיקרית, עם קטשופ, או חומץ, או מיונז – הוא אחד מהמאכלים האהובים והנפוצים בעולם המערבי. אז איך הכי נכון להכין צ'יפס? אספנו בשבילכם כמה טיפים מנצחים.

8 טיפים להכנת צ'יפס פריך וטעים

  1. בחירה נכונה של זן תפוחי האדמה – מבין אלפי הזנים של תפוחי אדמה שאפשר למצוא בעולם, תוכלו למצוא ברוב החנויות בישראל את הזן עם הקליפה הלבנה, או את זה עם הקליפה האדמדמה (הקרוי דזירה בד"כ). הקליפה האדומה מעידה על תפוח אדמה דל בנוזלים ויבש יחסית ולכן גם מתאים יותר לאפיה ולטיגון.
  2. חיתוך נכון – כדי להכין צ'יפס מושלם, שאינו שרוף מבחוץ, לא מבושל מבפנים, או יבש וצנום, יש לחתוך את תפוחי האדמה למקלונים בעובי של בין חצי סנטימטר לסנטימטר. חיתוך של מקלונים בגודל ועובי אחידים, יבטיח שכולם יהיו מוכנים באותו הזמן.
  3. השריה במי קרח – כולנו שמענו על הטיפ הזה, אך למה הוא חשוב? הוא שוטף מעל תפוחי האדמה את עודף העמילן ומקרר אותם היטב לפני הטיגון, כדי להבטיח שהחלק החיצוני יהיה פריך לעומת החלק הפנימי הרך.
  4. ייבוש בנייר סופג – יבטיח שלא יהיו בטיגון עודפי נוזלים שיפריעו לפעולת הטיגון וימנעו מהצ'יפס להפוך לפריך.
  5. מרכיב סודי – גם לאחר ניגוב בנייר סופג, תפוחי האדמה החתוכים עדיים מצופים בלחות, שמפריעה לשמן להידבק אליהם ולהפוך אותם לפריכים. אפשר לפזר מעל המקלונים החתוכים כף אחת של קורנפלור. אבקת קמח התירס הדקיקה, תיצמד לדפנות הצ'יפס ותעזור לשמן להפוך אותם לפריכים וטעימים במיוחד.
  6. השמן – בחרו שמן עם טמפרטורת עישון גבוהה, כלומר שמן שלא נשרף בקלות. השתמשו בסיר או מחבת עמוקה ומלאו לפחות 5 סנטימטרים של שמן.
  7. הכניסו כמות קטנה של תפוחי אדמה לכל סבב של טיגון, כדי שלא לגרום להנמכה של טמפרטורת השמן ולטיגון לא טוב של הצ'יפס.
  8. הכניסו לשמן חתיכה קטנה של גזר טרי, כדי למנוע מהשמן להישרף ומהצ'יפס לספוג שמן רב מדי.

 מתכון להכנת צ'יפס פריך ומושלם:

החומרים הדרושים:

4-5 תפוחי אדמה גדולים

שמן קנולה, או סויה

מחבת עמוקה בגודל בינוני

אופן ההכנה:

  • קלפו את תפוחי האדמה וחתכו אותם למקלונים בעובי של בין חצי סנטימטר לסנטימטר.
  • מלאו קערה גדולה במי קרח (מים קרים עם קוביות קרח) והשרו במים את תפוחי האדמה החתוכים לחצי שעה לפחות.
  • מלאו את המחבת בשמן בגובה של 5 ס"מ לפחות וחממו על אש גבוהה. אם תסגרו את המחבת במכסה – החימום יתבצע מהר יותר.
  • הוציאו את תפוחי האדמה מהמים ונגבו אותם היטב.
  • בשלב זה אפשר לפזר עליהם מעט קורנפלור, להגברת הפריכות.
  • בדקו אם השמן חם מספיק – זרקו מקלון אחד לתוך השמן ובדקו אם הוא שוקע ונוצרות מסביבו בועות. אם כן – זה סימן שהוא חם מספיק.
  • אם המקלון משחים במהירות רבה מדי, ייתכן שהשמן ח מדי ויש להוסיף מעט שמן קר, כדי להוריד את הטמפרטורה.
  • הכניסו לתוך השמן צ'יפס בכמות שתשאיר מרווחים גדולים בין המקלונים והמתינו עד שהם זהובים מבחוץ.
  • הוציאו בעזרת כף מחוררת והניחו על נייר סופג.
  • פזרו מלח על הצ'יפס ברגע שהוא יוצא מהטיגון ואכלו אותו חם.

תהנו!!

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו