מרגישים כאבים בשיניים? איך אפשר לדעת אם צריך ללכת למרפאה?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

כאבי שיניים הם אחד המטרדים הגדולים ביותר שאנחנו מתמודדים איתם, ובמסגרתם יש מגוון רחב של כאבים ומגוון רחב של סיבות להם. לא כל כאב הוא סימן לצורך בטיפול שורש, אבל כל כאב הוא סימן לצורך בטיפול כלשהו. הכנו בשבילכם מדריך קצר לכאבי שיניים כדי שתדעו מתי צריך לגשת למרפאה

 

הגורמים לכאבי שיניים

ישנם מספר גורמים לכאבי שיניים – חורים בשיניים, סדק בשן, נסיגת חניכיים, דלקות חניכיים ועוד. גורם נוסף יכול להיות טראומה לאזור הפה שבעקבותיה יש נזק לשיניים. כולנו יודעים מה זה חור בשן אבל לא רבים יודעים שכאב שיניים לרוב נגרם מחורים קטנים, שרק מתחילים להתפתח, וכאשר החור גדל, לעיתים הכאב יעלם.

בעיות חניכיים יכולות לגרום גם הן לכאב רב ובהן הכאב יופיע מאוחר יחסית. כאב שיניים הוא כאב שממוקם באזור הראש, וככזה הוא יכול להוות מטרד קשה, להסיח את הדעת וליצור חוסר קשב וסבלנות. חשוב לטפל בכאב שיניים בשלב כמה שיותר מוקדם.

 

בדיקת שיניים שגרתית היא מאסט!

כאב בשן הוא סימן אזהרה חשוב מאוד. לכאב בשיניים יש שתי תכונות שעלינו להיות מודעים אליהן: הראשונה היא שיתכן שזה כאב של חור קטן שרק מתפתח, ואם הכאב נעלם זה לא אומר שהחור נעלם. תכונה שנייה קשורה לבעיות חניכיים, שם הכאב יופיע רק בשלב מאוחר של הבעיה כאשר נדרש כבר טיפול מורכב ויקר.

משתי התכונות האלה נגזרת מסקנה אחת – יש לערוך ביקורת שגרתית ותקופתית אצל רופא השיניים, לדוגמה אצל דוקטור שרית אברהם. אם אתם מרגישים כאבי שיניים חזקים באופן מיוחד, קודם כל קבעו תור לרופא, ובנתיים תוכלו ליטול משככי כאבים או לבצע שטיפת פה עם שמן ציפורן שהוא בעל תכונה של הפחתת כאבי שיניים.

 

כדי לאבחן את מקור הכאב יש לפנות למרפאת שיניים

הטיפול בחלל הפה הוא קודם כל אחריות אישית. כדי להימנע מכאבים, ולהימנע מטיפולים יקרים ומורכבים וכואבים – חשוב מאוד ליצור לעצמנו שגרת ניקיון והיגיינה לחלל הפה. ישנם כאבים בשיניים ובפה ששגרת הניקיון וההיגייניה תטפל בהם בצורה טובה.

לדוגמה, דלקות חניכיים בתחילת הדרך ידרשו בעיקר הקפדה יתירה על הניקיון והליכה לשיננית. אבל חשוב מאוד לזכור שהדרך לאבחן ולדעת את מקור הכאב הוא ביקור אצל רופא השיניים באופן קבוע ושגרתי. בביקור תוכלו לאבחן את מקור הכאב ולקבל תוכנית טיפול. יתכן ותוכנית זאת תהיה בשלב הראשון רק הנחיות להקפדה וטיפול שיננית ויתכן שתצטרכו טיפול במרפאה.

 

סיכום

אחת התכונות של בעיות בשיניים היא ההופעה המאוחרת של כאב – כאבי שיניים וכאבים בחלל הפה. לרוב, כאשר הופיע כאב, אנחנו כבר בשלב מתקדם של הבעיה. לשמירה על בריאות הפה חשוב להקפיד על שגרת היגיינה ביתית קפדנית, ולערוך ביקורים שגרתיים אצל רופא השיניים כדי לאבחן בעיות בשלב מוקדם ולקבל עצות ותוכנית טיפול.

גורם לכאב שיניים

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו