מתכון לספגטי בולונז מושלם

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

אם תשאלו את האיטלקים, הם יגידו לכם שאין דבר כזה – ספגטי בולונז. המתכון המקורי נקרא "ראגו בולונזי" והוא מכיל מעט מאוד עגבניות והמון בשר טחון, או קצוץ, המתבשל למשך שעות ארוכות, עד שהוא מוכן.

הם גם לא מגישים אותו עם ספגטי, אלא עם טליאטלה, שהיא פסטה רחבה ודקה, או עם פנה רגטה.

למעשה, האיטלקים מתייחסים כל כך ברצינות למכונים ההיסטוריים שלהם, שהמתכון המקורי של הראגו הבולונזי, שמור בלשכת המסחר של מחוז בולוניה באיטליה.

אבל מה לעשות שאנחנו אוהבים, כמו ברוב חלקי העולם את הבולונז שלנו עשיר ברוטב עגבניות ומונח אחר כבוד על צלחת מלאה דווקא בספגטי?  אז איך בכל זאת נכין רוטב בולונז מושלם?

כמובן שאפשר לטגן קצת בצל קצוץ, להוסיף לו בשר טחון, עגבניות ותבלינים, לבשל היטב ולמזוג על צלחת ספגטי, אבל אם רוצים להכין בולונז כמו שצריך כדאי להקפיד על כמה כללים פשוטים:

פסטה

13 טיפים להכנת רוטב בולונז מעולה (ואחריהם מתכון מצוין)

  1. סוג הבשר המתאים לבולונז, הוא בשר בקר טחון לבישול. אליו אפשר להוסיף חתיכות של חזה אווז, או פירורים של נקניקיית מרגז (במקום הבייקון הנהוג באיטליה והנקניקיה האיטלקית המתובלת). הנתחים המומלצים להכנת הרוטב הם נתחים דלי שומן, קשים יחסית, שמתאימים לבישול ארוך. אפשר לבחור נתח רך יותר – אם רוצים בישול קצר יותר.
  2. בחלק מהמתכונים המסורתיים, נהוג להוסיף כבד עוף. גם אתם יכולים לשלב את חתיכות הכבד הקצוצות – עד כ- 45 דקות לפני תום הבישול.
  3. במתכון המקורי עושים שימוש בסופריטו, הלא הוא תערובת של בצל, גזר וסלרי קצוצים, המשמשים כתיבול בסיסי למאכלים רבים, אך אפשר להשמיט את הסלרי, או הגזר אם לא אוהבים את טעמם.
  4. טיגון הבשר – חשוב לטגן את מרכיבי הסופריטו ולאחר מכן, לטגן בנפרד את הבשר. טיגון של הבשר יחד עם שאר המרכיבים עשוי לשנות את טעמו ולפגוע בו.
  5. אם מכינים כמות גדולה של בשר, כדאי לחלק את הטיגון לכמה סבבים, כדי שלא יהיה יותר מדי בשר בסיר אחד והוא יהיה מאודה במקום מטוגן.
  6. נהוג להוסיף לראגו בולונז גם יין לבן יבש, או יין אדום. מכיוון שמדובר בבישול ארוך, אם החלטתם להוסיף יין, אפשר להשתמש גם ביין פשוט וזול.
  7. אפשר להוסיף לנוזלי הבישול גם ציר בשר, כדי להעשיר את התבשיל.
  8. עגבניות – בתבשיל הבולונז המקורי, לא נהוג כלל להוסיף עגבניות, אבל אנחנו כבר יודעים שהוא הרבה יותר טעים עם עגבניות, שמשלימות את איזון הטעמים ומעניקות לראגו טעם מלא ושלם יותר. אז האם להשתמש ברסק, או עגבניות טריות? ואולי בכלל במיץ עגבניות?
  9. אם החלטתם שלא להשתמש בציר בקר – תוכלו להוסיף עגבניות טריות, או מיץ עגבניות. אם התבשיל כבר מלא בכמות מספקת של נוזלים – יספיקו לכם כמה כפות של רסק עגבניות מרוכז. בכל מקרה, אם אתם רוצים להשקיע ולהדר בתבשיל – רצוי לסנן מהעגבניות את הזרעים והקליפות.
  10. הוספת הנוזלים לתבשיל – צריכה להתבצע בהדרגה ולפי הצורך. הראגו צריך להתבשל לפחות 3 שעות ובמהלכן צריך לבדוק ולהוסיף מדי פעם נוזלים.
  11. אם בחרתם במתכון הקלאסי עם הבישול הארוך – השתמשו בלהבה קטנה מאוד.
  12. עשבי תיבול טריים – מומלץ להוסיף לקראת סוף הבישול את עשבי הבישול האהובים עליכם. פטרוזיליה, ריחן, אורגנו וכו'. אפשר להשאיר אותם שלמים ואז להוציא אותם – אחרי שנתנו לתבשיל את טעמם. אם בחרתם באורגנו יבש, או בעלי דפנה – תוכלו להוסיף אותם יחד עם העגבניות.
  13. סוג הפסטה – הסוג הנהוג באופן מסורתי לשימוש עם רוטב בולונז, הוא טליאטלה – פסטה רחבה ודקה, המכילה ביצים בבצק, אבל אנחנו בישראל ואף אחד לא יכעס עליכם אם תחליפו לספגטי, או לכל סוג אחר של פסטה, שאתם אוהבים.

מתכון להכנת רוטב בולונז פשוט, שכולם אוהבים

החומרים הדרושים:

מעט שמן זית לטיגון

בצל גדול קצוץ דק, או מגורר בפומפיה

חצי קילו בשר טחון

500 גר' עגבניות מרוסקות

שתי כפות רסק עגבניות

כפית סוכר

כפית מלח

פלפל שחור

עלה דפנה, או כפית אורגנו יבש (לא חובה)

אופן ההכנה:

  • בסיר גדול חממו את שמן הזית.
  • טגנו את הבצל הקצוץ על להבה בינונית-נמוכה, עד שהוא מתרכך ומזהיב מעט.
  • הגבירו להבה והוסיפו לסיר את הבשר הטחון. ערבבו היטב ופרקו את הבשר לפירורים, עד שהבשר מתחיל להשחים. מומלץ להשתמש בשתי כפות עץ, כדי לפרק את הבשר בקלות.
  • הוסיפו לסיר את העגבניות המרוסקות ואת הרסק, יחד עם כל התבלינים.
  • ערבבו היטב והשאירו לבישול על אש נמוכה למשך 45 דקות.
  • הקפידו לערבב מדי פעם ולבדוק שלא חסרים נוזלים. אפשר להוסיף מים רותחים אם צריך.
  • בחרו את הספגטי האהוב עליכם ובשלו לפי ההוראות על האריזה.
  • כבו את הלהבה מתחת לסיר הרוטב והגישו מנה נכבדת על צלחת מהבילה של ספגטי מבושל.

תהנו!!

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו