מתכון לעישון דג סלמון על מעשנת בשרים פלאסט של Zgrill

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

אחד מהמאכלים הכי אהובים עליכם זה דג סלמון? אם כך, ברור מדוע תרצו לנסות להכין אותו גם במעשנת החדשה שקניתם.

כדאי שתדעו: אם תבחרו מתכון איכותי וטוב זו הולכת להיות חגיגה לכל הסועדים, אז למה שלא תנסו זאת כבר בסוף השבוע הקרוב?

 

מה עושים, שלב אחרי שלב?

אם כבר קניתם מעשנת משוכללת ומקצועית של zgrill, כל מה שאתם צריכים עכשיו זה לבדוק איזה סלמון אתם קונים. לא מעט אנשים טועים בעניין הזה ובסופו של דבר רוכשים דגים שאינם מספיק טריים וטובים. לכן חשוב מאוד לבדוק לאן אתם פונים ולברר עד כמה הסלמון שלכם באמת טרי. אתם יכולים להיות בטוחים שאם לא תעשו שימוש בסלמון הכי טרי שיש, מהר מאוד זה יורגש וכך כל ההשקעה שלכם למעשה לא תישא פרי. בנוסף, חשוב מאוד להחליט מראש כמה אנשים מוזמנים לארוחה, כי בהתאם לכל הפרטים האלה תוכלו לדעת כמה קילו של דג סלמון איכותי כדאי יהיה לקנות.

 

בחירת התיבול הנכון

זו אולי השאלה השנייה הכי חשובה שיש, כי כמובן שהתיבול ישפיע מאוד על התוצאה הסופית. יש אינספור סגנונות של תיבול לדג סלמון, כך שחשוב מאוד לתת על הנושא הזה את הדעת. האם אתם רוצים תיבול שיהיה כמה שיותר חזק? האם אתם רוצים להפוך את הארוחה לכיוון של חריף? או שאולי דווקא אתם שייכים לאותם האנשים שמעדיפים דגים קצת מתקתקים? חשוב להשרות את הדג ללילה שלם במקרר כאשר הוא נמצא במרינדה שעליה החלטתם, כי כך הוא יוכל לספוג בצורה הרבה יותר טובה את כל הטעמים. אחרי לילה שלם רצוי להוציא את הדג, לוודא שיש לו ריח נפלא ולהניח אותו כחצי שעה בחוץ, עוד לפני שהוא נכנס למעשנת שלכם. יש משמעות לעניין הזה כי לא מומלץ להעביר את הדג מקור המקרר ישירות לחום של המעשנת אם רוצים לשמור על כל האיכויות שלו ועל טעמו הטוב.

 

כמה זמן הדג צריך להיות במעשנת?

אין על כך תשובה אחת נכונה כי זה תלוי במספר גורמים, כמו למשל, העובי של הדג. באופן כללי אנחנו רואים שמבחינת טמפרטורת המעשנת, מדובר על חום של בין 110 מעלות ל120 מעלות, ומבחינת הזמן, לרוב זה לוקח בערך כחצי שעה. לכן, אם ננסה להשוות בין האפשרות של עישון דגים ובין האופציה של עישון בשרים, כמובן שבמקרה של הדגים זה הרבה יותר מהיר ונוח. אתם יכולים להיות בטוחים שאם תוסיפו לארוחה שלכם גם סלט טעים ויין איכותי, האורחים הולכים ללקק את האצבעות. דג סלמון הוא דג מאוד אהוב בישראל כך שאין ספק שאם תכינו אותו בצורה נכונה ומקצועית במעשנת שלכם, זו הולכת להיות חגיגה קולינרית שכולם מאוד ייהנו ממנה.

 

נתח של דג

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו