מתכון לעוגת יום הולדת לילדים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

עוגת יום הולדת היא האלמנט הבולט והחשוב ביותר בכל חגיגת יום הולדת – כמעט בכל מקום בעולם. היא צריכה להיות טעימה מאוד ומספיק גדולה, כדי לחלק לכל הילדים בגן, או בכיתה.

אבל לא פחות חשוב – היא צריכה להיות מקושטת ויפה. בין אם החלטתם להדפיס תמונה של דמויות אהובות על דף אכיל, או לקשט בסוכריות צבעוניות, או להכין עוגה מפוארת בשלוש קומות מעוטרת בקצפת, או עוגה בצורת שמלה ענקית עם בובת ברבי שלובשת אותה, העוגה צריכה להיות מרשימה, יפה וטעימה. משימה רצינית לכל הדעות. אז אנחנו כאן כדי לעשות קצת סדר. איך מכינים עוגת יום הולדת מושלמת לילדים?

ביום ההולדת כולם חוגגים את קיומו של ילד יום ההולדת ומביעים באמצעות החגיגה את השמחה שלנו על עצם קיומו. החגיגה המושלמת תמיד מורכבת מרעיונות עיצוביים, משחקים והפעלות וגם מכיבוד – שכולם מביאים לידי ביטוי את תחביבי הילד ואת אישיותו. איך אפשר לקשט עוגה, שמביעה את אישיות הילד?

עוגת שכבות

5 רעיונות לקישוט עוגת יום הולדת ובסופם – מתכון מנצח לעוגה שילדים אוהבים

  1. האפשרות המוכרת ואחת הפשוטות שבהן, לקישוט עוגת יום הולדת היא הדפסה של תמונה על דף אכיל, אותה מניחים על העוגה. על הדף האכיל אפשר להדפיס ממש כל תמונה שתבחרו – דמויות מסרט מצויר, תמונה מטיול משפחתי, תמונה של בעל חיים אהוב, של מכוניות, או של נוף ואפילו של פניו של ילד יום ההולדת. אפשר גם לקנות דף אכיל מוכן בחנויות המציעות גם בלוני יום הולדת.
  2. אפשר לקשט את העוגה בממתקים. זו אחת הדרכים שתפסו תאוצה לאחרונה וכל הילדים מאוד אוהבים אותה. אפשר להבין למה ואפשר גם לתת לילד היום הולדת לעזור בקישוט העוגה – מרשמלו צבעוני, סוכריות גומי בצורות שונות, מטבעות שוקולד, אצבעות קיט קט, סוכריות על מקל, אפילו קוביות שוקולד לבן, כדורי שוקולד ופרלינים – הכל מתאים!
  3. עוגה עם הפתעה – אפשר לחתוך את העוגה המוכנה, לפני שמצפים אותה בקצפת, או בשוקולד. לעשות בה מעין חור גדול, שבתוכו אפשר להחביא המון סוכריות, או מתנה קטנה. לאחר מכן סוגרים בעזרת מכסה דק של בצק העוגה שהוצאתם קודם ולכסות בציפוי של קצפת.
  4. עוגת קומות – נשמע מסובך אבל זה ממש לא, בעיקר היום – כשאפשר למצוא בקלות כמעט בכל חנות שמוכרת ציוד לאפיה, סט של 3 תבניות זהות בצורתן בשלושה גדלים שונים. נותר רק למצוא מתכון מתאים לעוגת קומות, לאפות בשלוש תבניות ולכסות בציפוי מתוק עם קישוטים.
  5. עוגה בצורה של…. אפשר להכין עוגה בצורה של מה שהילד הכי אוהב. יש אינסוף סרטוני הדרכה ברשת – איך לחתוך את העוגה האפויה וליצור ממנה צורה שאוהבים. אם הילד אוהב משאיות, או בובות ברבי, אפילו חוף ים, או דובי – כמעט כל דבר שתוכלו לדמיין. יש אינסוף אפשרויות וההכנה יחסית קלה. אפשר לצפות עוגה כזו בבצק סוכר, או בקצפת צבעונית.

עבור ימי הולדת של ילדים, מומלץ להכין עוגת שוקולד. רוב הילדים אוהבים אותה מאוד.  אפשר בקלות להחליף את מוצרי החלב במתכון ולהפוך אותה לעוגת פרווה – לילדים אלרגיים לחלב ואפשר בקלות לקשט אותה מעל ציפוי השוקולד עם בצק סוכר, עם ממתקים, או עם קצפת.

ועכשיו למתכון – עוגת יום הולדת שילדים אוהבים

החומרים הדרושים:

תבנית עגולה 28 ס"מ

2 כוסות קמח

שקית 1 אבקת אפיה

3 כפות קקאו

5 כוס סוכר

3 ביצים

כוס שמן

כוס מים רותחים

לציפוי:

שמנת מתוקה – מיכל אחד קטן

חבילה אחת של שוקולד חלב

חומרים לקישוט לפי טעמכם –

אפשר גם להשתמש בסוכריות צבעוניות כמו פעם.

הוראות הכנה

  • מחממים מראש תנור ל – 170 מעלות
  • מכניסים את כל מצרכי העוגה לקערה אחת גדולה
  • מערבבים היטב, עד לבלילה חלקה, אך לא לערבב יותר מדי, שלא להרוס את מרקם העוגה
  • שופכים את הבלילה לתבנית המשומנת
  • מכניסים לתנור למשך 40 דקות. אפשר לבדוק עם סכין יבשה שהעוגה מוכנה

מכינים את ציפוי השוקולד

  • מחכים שהעוגה תתקרר קצת לפני שמפזרים עליה את הציפוי, כדי שהוא יישאר סמיך ויציב על העוגה
  • מחממים במיקרוגל את השמנת המתוקה בתוך כלי מזכוכית
  • מוסיפים את השוקולד – שבור לקוביות,
  • מערבבים היטב עד שהשוקולד נמס
  • אם השוקולד לא נמס עד הסוף – אפשר להחזיר למיקרוגל ל-20 שניות נוספות
  • מפזרים את הסוכריות הצבעוניות מלמעלה

מזל טוב ובתיאבון!!

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו