כל סוגי הבשר לעל האש מנצח

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

בשר טרי לעל האש הוא מצרך מאוד נפוץ בסופרים ברחבי ישראל. מה יותר כיף מלנפנף על המנגל בפארק ביום שבת שמשי עם כל המשפחה?. אבל כמה אתם באמת מכירים את סוגי הבשר הקיימים? במאמר הבא אציג לכם את סוגי הבשר שיהפכו את העל האש שלכם לחוויית טעם עסיסית ובלתי נשכחת.

 

המבורגר

קציצת הבקר האהובה והמוכרת לכולנו. אפשר להגיד שהמבורגר הוא סטטוס קוו בתחום הבשר. הקציצה עשויה מבשר בקר ובעלת טעם עדין יחסית.

 

סינטה

נתח דל שומן בעל טעם חזק. הנתח לקוח מהחלק האחורי של בקר, חזיר או עגל. זהו למעשה שריר שנמצא מתחת לחלק התחתון של עמוד השדרה של הבקר\החזיר\העגל. לסינטה יש שני חלקים: חלק עליון וחלק תחתון, כאשר החלק העליון נחשב לבשר האיכותי יותר והוא נקרא "סינטה עליונה". החלק התחתון הוא מה שמכונה בדרך כלל סטייק סינטה. הוא פחות רך מהסינטה העליונה.

 

פילה

נתח בשר הלקוח מבקר או מחזיר ונחשב רך יחסית. מצוי בחלק התחתון של הבהמה. כשמדברים על נתח פילה, בדרך כלל מתכוונים לסטייק פילה. הפילה הוא בשר דל שומן ויש לו טעם עדין. הוא נחשב בשר יקר, עקב ביקוש גבוה שיש לו ועקב היותו שריר קטן.

 

אנטריקוט

נתח המצוי בחלקה הקדמי של הבהמה. הוא משמש בעיקר להכנת סטייקים. נתח האנטריקוט הוא נתח שמן.

 

שפונדרה

נתח שפונדרה אף הוא נתח שמן, כמו האנטריקוט. הוא טוב לצלייה ארוכה על הגריל, ולרוב מוגש עם שכבה עבה של רוטב.

 

נתח קצבים

כשמדברים על נתח קצבים, הכוונה למספר נתחי בשר שמצויים בסרעפת הבקר. הוא נקרא נתח קצבים כי מסופר שפעם, הקצבים נהגו לשמור אותו לעצמם. הנתח מתחלק לשני חלקים – נתח עבה ונתח דק. הנתח עשוי משני שרירים גדולים שיוצרים צורה של וי. הטעם שלו נחשב עמוק ואיכותי. ניתן להכין ממנו סטייקים, ניתן לצלות אותו וניתן לבשל אותו בבישול ארוך. נתח הקצבים הוא בשר קשה שצריך להתאמץ בשביל ללעוס.

 

טומהוק

נתח טומהוק הוא לא מהנתחים המוכרים ביותר. מדובר בנתח מרשים ועשיר שנחשב לאיכותי מאוד ויקר. הוא נחתך עם עצם אסאדו ארוכה יחסית. הטומהוק הוא נתח עסיסי וגדול ובעל מרקם חמאתי. הוא נחתך מהחלק המרכזי של צלעות הפרה שנקרא "פריים ריב". משמש בעיקר להכנת סטייקים.

הצגתי לכם פה סוגים של נתחי בשר שהם לא בהכרח טריוויאלים ומוכרים לכולם. כמובן שיש המון סוגים של בשר ולא הזכרתי את כולם. אין ספק שאפשר להסתפק בפרגיות, נקניקיות וכנפיים ולהנות לא פחות. אבל אם אתם רוצים לגוון ולנסות סוגים חדשים של בשר, מומלץ לנסות לפחות חלק מהסוגי הבשר שהוזכרו למעלה במקום כמו קצביה כשרה עם משלוחים, ולשלב אותם עם הרגלי העל האש הרגילים שלכם. כנראה שלא תתחרטו. בתיאבון!

בָּשָׂר

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו