מתכון למשה בתיבה להרבה אנשים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

לפעמים, כשאין לנו הרבה כוח או זמן, או כשאנחנו צריכים ורוצים להכין משהו קליל וטעים, ניתן לבחור להכין את ה"משה בתיבה".

מדובר במאכל שיכול לשמש כנשנוש או מתאבן, וגם כמנה עיקרית בארוחות קלילות, והוא אהוב ומוכר לכולם.

בכתבה שלפניכם נפרט על מתכון למשה בתיבה להרבה אנשים.

 

אירוח של הרבה אנשים – איך מתמודדים עם הכמות?

את המתכון האהוב של משה בתיבה ניתן להכין ביד או באמצעות ציוד למטבח תעשייתי שהוא מקצועי יותר, אך בכל מצב, מדובר באותו מאכל אהוב ומוכר. אלמנט חשוב מאוד, עוד לפני שניכנס למתכון עצמו, הוא כמות האנשים. ישנן כמויות שקל מאוד להתמודד איתן, כמו ארוחה משפחתית, וישנן כמויות הרבה יותר מאתגרות של כמה עשרות אנשים ולעיתים, אם אתם מקיימים אירוע גדול, גם מעל למאה אנשים. במקרים כאלו, שקלו להשתמש בציוד תעשייתי באמצעות השכרה, כמו מכונה למילוי נקניקיות וכד', בשביל להקל על העבודה שלכם, וגם בשביל לספק תוצאות איכותיות וטובות יותר מאשר אוכל קפוא. בשורה התחתונה – היערכו מראש אל ההכנה, והתהליך כולו יהיה פשוט יותר.

 

אילו חומרי גלם צריך כדי להכין משה בתיבה?

החומרים הבסיסיים ביותר הנדרשים הם חבילה של בצק עלים שישמש לתיבה עצמה וחבילת נקניקיות עבור ה"משה" שלנו. בנוסף, נצטרך גם ביצה טרופה וקצת שומשום בשביל למרוח לפני ההכנסה לתנור. כמובן שמעבר לכך ניתן להוסיף תוספות רבות, ולמעשה לשדרג את המשה בתיבה. בין התוספות הנפוצות יש ממרחים כמו קטשופ וחרדל, פירה וכד' שיתווספו למאפה.

 

הוראות ההכנה – איך עושים את זה בפועל

לאחר ההפשרה של בצק העלים ושל הנקניקיות, נתחיל לעבוד. יש לפתוח את בצק העלים, לרדד אותו קצת ולפרוס אותו על משטח העבודה. ככל שאיננו מתכוונים להוסיף תוספות מיוחדות, ניתן להניח את הנקניקיות בשורה ארוכה. בהנחה שאנחנו כן רוצים תוספות, יש קודם כל למרוח את התוספות – כל דבר שתבחרו, ורק לאחר מכן להניח מעליהן את הנקניקיות.

לאחר מכן, יש לגלגל את בצק העלים והנקניקיות בתוכו למעין רולדה גדולה עד שהנקניקיות עטופות כולן. בשלב זה, יש לחתוך את הרולדה לפי הגודל הרצוי; ניתן לחתוך למעין "ביסונים" קטנים או לגדלים גדולים יותר. נמשיך את הפעולה הזו עד שלמעשה יגמרו הנקניקיות והבצק – תלוי בכמות האנשים שמגיעים לאירוע.

לאחר מכן, יש לסדר את המשה בתיבה בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. עליהם נמרח ביצה טרופה ונפזר שומשום, ואת תבנית האפייה ניתן להכניס לתנור חם עד שהמאפים יהיו מוכנים. לרוב, בהנחה שהתנור בחום של 180 מעלות, ייקח כ-15-20 דקות למאפים להיות מוכנים. מבחינת נראות, המאפים יהיו מוכנים כאשר הבצק יהיה זהוב.

תהליך ההכנה הוא פשוט יחסית, אבל כאמור, ככל שמדובר באנשים רבים, התהליך יחזור על עצמו רבות ולכן שימוש בציוד מקצועי יותר יכול לסייע ולהקל משמעותית.

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו