מה חשוב לבדוק כשקונים יין?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

ברור שלפני הקורונה היינו יכולים לגשת למוכר בחנות היין ולשאול אותו ״מה אתה ממליץ?״ ולשמוע הסבר מפורט על כל יין ויין. אבל כיום, כשרוב הקניות מתבצעות דרך האינטרנט, בין אם בגלל הקורונה או כי פשוט הרבה יותר קל להיכנס לאתר ולהזמין מאשר לנסוע לחנות, ואין לנו את מי לשאול, איך נדע מה לבדוק כשקונים יין? במדריך הזה, פרסמנו עבורכם כמה כלים חשובים שיעזרו לכם להבין מה לחפש, ממה להיזהר ואיך נכון וכדי לקנות יין. 

 

סוג הענבים

קודם כל, צריך לדבר על המקור. רוב היינות מורכבים מענבים. על פי זן הענבים, היכן גדלו וצבעם אפשר לייצר סוגים שונים של יינות בטעמים מגוונים ורחבים. איך ייתכן שסוג הענבים משפיע על היין? בגלל שענבים שונים גדלים בנסיבות שונות, אותם תנאים משפיעים על הטעם של היין.

לדוגמה, יש ענבים שממש נועדו רק ליין ולא לאכילה כמו ענבי סוביניון. לכן, אם אתם רוצים יין מסוים, אולי להכיר את הענבים ממנו הוא עשוי קודם יכול לעזור לכם להבין את הטעם שלו ולהתאים אותו לאוכל.

 

סוג האוכל – התאמה ליין לבן

אם אתם בחרתם ללכת לחנות יין בגלל שאתם מארחים או פשוט בגלל שאתם במסעדה ונתבקשתם לבחור יין, מאוד חשוב להתאים את היין לסוג האוכל. אם אתם רוצים להכין או שהזמנתם מאכלים בהירים או ממש לבנים כגון, דגים לבנים, פסטות ברטבים מבוססי שמנת או עוף מבושל, עדיף לבחור ביינות לבנים וקלילים כדי שיוכלו להדגיש בצורה הנכונה ביותר ולהבליט את טעם האוכל. יינות אדומים עושים ״להתנגד״ לטעם המנה וליצור תחושה לא נעימה.

 

סוג האוכל – התאמה ליין אדום

אם אתם רוצים להכין דברים כמו צלי בקר או שהזמנתם נתח משובח ועסיסי, יין קטיפתי ועשיר יכול להביא בצורה מושלמת את הטעמים הנכונים ולשפר פי כמה את הארוחה וההרגשה כללית. מאכלים שצבעם נוטה להיות אדום כמו בשר או פסטה שהרטבים שלה מבוססי עגבניות, אוהבים יין אדום. דבר נוסף שיכול לעזור, אם בעת בישול המנה היה שימוש בבישול של יין אדום, להזמין אותו יין כדי לשתות יכול להשתלב מצוין עם המנה.

 

מקום ייצור היין

כמו שחשוב להכיר את הענבים ואת המאכלים אליהם את מייעדים את היין, חשוב גם לראות איפה היין נוצר, יין איטלקי, צרפתי, אנגלי או ישראלי, יכול מאוד להשפיע על הטעם ואפילו על כל האווירה של הארוחה. היינות האיטלקיים הלבנים משתלבים בצורה הרבה יותר טובה עם פסטות ובצק רך מאשר יין לבן צרפתי. ואילו יין אדום צרפתי יושב ונותן ארומה מאוד נעימה עם בשר לעומת היין האדום האיטלקי שעלול להיות מתוק מדי.

 

לסיכום

אם אי פעם רציתם לשאול על פי מה צריך לקנות יין והתביישתם, כאן תמצאו את התשובה. בין אם אתם רוצים לדעת ממה עשוי היין ועל פי מה צריך לבחור, בין אם מבחינת מרקם, התאמה לאוכל או המקום בו הוא מיוצר, תוכלו למצוא את התשובות לשאלותיכם כאן.

בנוסף, אל תשכחו שכמובן העדפת הטעמים שלכם היא לא משהו שלא צריך להתייחס אליו, אבל תמיד טוב לנסות יינות חדשים ולקבל ניסיון כדי ללמוד איזה יין להגיש בפעם הבאה שאתם מאחרים.

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו