האם אתם אנשי בירה או יין – בחנו את עצמכם

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

המשקה שבחרת אומר הרבה עליך. אנחנו מהמרים שאנחנו יכולים לנחש אם אתם מעדיפים ללגום מפינו נחמד או לשתות בירה מהחבית. במידה ותמיד תהיתם והתעסקתם בשאלה איזה סוג של אנשים אתם, הגעתם למקום הנכון.

בשביל שתאבחנו את עצמכם אם אתם אנשי יין או בירה צריך להבין מה ההבדל ביניהם ובמה הם שונים ובמה הם דומים.

הבדלים בין בירה ליין

בשביל שתאבחנו את עצמכם אם אתם אנשי יין או בירה צריך להבין מה ההבדל ביניהם ובמה הם שונים ובמה הם דומים:

 

המרכיב העיקרי

בבירה הוא גרעין חיטה כלשהו להבדיל מיין שהמרכיב העיקרי הוא ענבים. בשביל שיווצר אלכוהול מוסיפים שמרים.

השמרים מפרקים את הסוכר, ובכך מפיקים ממנו את האנרגיה הדרושה להם, ופולטים כתוצרי-לוואי אלכוהול מסוג אתאנול ופחמן דו-חמצני. תהליך התסיסה מפירות הוא קל יותר מתהליך התסיסה של חיטה משום שמולקולות החיטה קשורות חזק יותר (עמילן) מאשר הסוכרים שבפירות.

 

מתיקות

לרוב ליין יהיה מתוק יותר מבירה ולכן אנשים שאוהבים יותר מתוק בחיים שלהם יעדיפו דווקא את הטעם המתוק של היין מאשר את הטעם החריף יותר של הבירה.

 

אופן השתייה

לאורך ההיסטוריה בירה תמיד היוותה משקה גברי ומשום כך תמיד נמזגה בכוס גדולה ולא שברירית ואילו יין נמזג לתוך כוסות מסוגננות ועדינות ומשום כך נוצר הבדל נוסף בין אנשי הבירה לאנשי היין.

 

סוגי מאכלים

הרבה מאוד מנות שאנו מזמינים במקומות הבילוי לא תמיד יהיו בליווי בירה או יין. לכל מאכל יהיה צירוף מתאים משלו לסוג השתייה המתאימה לו. למשל יין אדום יהיה בליווי של בשר בקר ואילו מאכלים קלילים יותר יעדיפו דווקא את הבירה.

 

אופן ההכנה

תהליך הפקת היין הוא תהליך ארוך יותר וממושך יותר, יינות איכותיים יותר הם דווקא יהיו יינות שיושנו כמו שצריך לאורך זמן ממושך להבדיל מבירה שזמן הכנתה יכול להימדד בימים או שבועות. אנשים מסויימים יעריכו את אופן הפקת היין ואת זה שהיו צריכים לעבוד קשה יותר על מנת להפוך את היין לטוב יותר ובכך יעדיפו לשתות יין מאשר בירה.

 

מחיר

יין לאורך ההיסטוריה הוגדר כמשהו יוקרתי יותר לשתות, יינות משובחים יכולים להגיע למחירים של מאות ואלפי שקלים, להבדיל מבירה שהיא לא נחשבת יוקרתית כלל ומחיריה יחסית זולים למשקה אלכוהולי.

 

סיורי טעימות

במידה ותרצו לעשות סיור טעימות ביקב כלשהו האופציה תמיד קיימת לא מעט מקומות מציעים לבוא ולהתרשם מתהליך ההפקה של היין ואפילו גם לטעום את הטעם של היין אותו הם מציעים, הקונספט הזה לבירות לא קיים. עוד על יינות וטעימות תוכלו למצוא באתרים השונים של כל מיני יקבים.

 

לסיכום

קיימים לא מעט הבדלים. חלקם נובעים מתהליך הטבעי של ההיסטוריה לשמר דברים מסויימים וחלקם נובעים מהמהות של כל אחד מהמשקאות. מקווים שעזרנו לכם להבין איזה אנשים אתם.

 

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו