מלצר – אלו הסיבות שבגינן תקבל פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

מלצרים רבים לא יודעים שהם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה לעומת מלצרים רבים שיודעים שהם לא זכאים אך הם היו רוצים להיות זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה שיכול להוביל לחסכון משמעותי שיכול להגיע אף למאות אלפי שקלים. כאן בכתבה נסקור את הסיבות בגינן מלצרים יכולים להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

לפני שנתחיל חשוב להבין כי פטור ממס הכנסה הוא הטבת מס הניתנת לבעלי זכאות בלבד. הרי כל הכנסה המגיעה לתקרה הנקובה בחוק, מחייבת בתשלום מס כנדרש. קיימים פטורים רבים ממס הכנסה. כאן נתעמק בפטור ממס הכנסה הנתן מסיבות רפואיות.

פטור ממס הכנסה הניתן מסיבות רפואיות פוטר את בעל ההכנסה מתשלום מס על הכנסה המגיעה לתקרת סכום הקבועה בחוק. ברגע שההכנסה עוברת את סכום התקרה, הפטור יהיה חלקי בלבד.

 

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות?

פטור ממס הכנסה הניתן מסיבות רפואיות ניתן לבעלי אחוזי נכות מוכרת בביטוח לאומי. קיימות מחלות המזכות את הסובלים מהן בפטור ממס הכנסה לצמיתות. הנתונים משתנים בהתאם לנסיבות.

באופן כללי, התנאים המזכים הם אחוזי נכות של 90% מתוכם 40% הם על ליקוי אחד. קיום הכנסה המחייבת מס, נכות שניתנה לפחות ל-185 יום.

 

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה הניתן מסיבות רפואיות יכול להינתן בעקבות תאונת עבודה שהובילה לאובדן כושר עבודה. אבל נכות יכולה להינתן גם בעקבות נוכחות מחלה מסוימת. קיימות מחלות מסכנות חיים שמלצרים הסובלים מהן זכאים לאחוזי נכות לא מבוטלים. לעומת זאת, קיימות מחלות המפחיתות את איכות החיים אך לא מסכנות אותם.

הרבה פעמים הסובלים מהן אפילו לא חושבים שמגיע להם זכויות רפואיות בשל כך. אם אתם סובלים מבעיה רפואית כלשהיא, יתכן שגם אתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. תוכלו להגיש על כך תביעה בביטוח לאומי ולאחר שתקבלו הכרה מהם, תוכלו לפנות גם לרשות המיסים בבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה.

השמנת יתר לדוגמא לא מחייבת התמודדות רפואית אך היא מהווה כר פורה למחלות אחרות ולכן היא מסכנת את חיי המטופל. הסובל מהשמנת יתר, מחלות ריאה, מחלות לב, סוכרת, פרקינסון, אירוע מוחי וכדומה, זכאים לקבל פטור ממס הכנסה. גם אם לא ציינו בעיה רפואית שאתם סובלים ממנה, זה לא סותר את זכאותכם. בררו על כך מול איש מקצוע מומחה בתחום.

 

לסיכום

אל מקצוע המלצרות פונים הרבה פעמים אנשים בעלי זכאות לאחוזי נכות. לפעמים המקצוע עצמו מסכן אותם כמו כל מקצוע אחר. ולפעמים הם מגיעים עם היסטוריה רפואית קודמת. בכתבה סיכמנו מקרים בהם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה. חשוב לזכור שגם אם לא ציינו את כל הנתונים ויש לכם ספק בנוגע לזכאותכם, כדאי לפנות לאיש מקצוע המסייע במימוש זכויות רפואיות.

שטרות

 

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו