טיגון בשמן עמוק – מספר דברים שלא ידעתם

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

בעוד שישנם מאכלים מסוימים המצריכים טיגון עמוק, תמיד יהיו אנשים אשר יעדיפו להימנע מטיגון בשמן עמוק. אז מתי נשתמש בטכניקה זו והאם היא עלולה להיות לא בריאה לנו? כל המידע על טיגונים, בישולים ומה שביניהם (שזה ציוד איכותי למטבחים). 

מה נמצא בין בישול איכותי וטכניקות בישול? כלי מטבח איכותיים, מכשירי חשמל קטנים למטבח בהנחת אונליין, סירים למבטח באיכות גבוהה, מחבת שלא מצריך שמן ועוד. אנחנו כמובן מדברים על טכניקות בישול וטיגון, אך תמיד יהיה חשוב להדגיש גם כי במקרים בהם אתם מטגנים בשמן עמוק, זכרו כי יש לכם גם אלטרנטיבות. בואו נסביר על האפשרויות השונות בפניכם. 

 

אילו אלטרנטיבות יש לבישול בשמן עמוק?

קודם כל, אחת האלטרנטיבות היא מחבת מברזל יצוק, כזאת שלא מצריכה שימוש בשמן טיגון. במקרים בהם אתם משתמשים במחבתות יצוקות, אתם למעשה נמנעים משימוש בשמן עמוק, מה שעשוי להיות מאוד מזיק לאנשים מסוימים. 

טיגון בשמנים עמוקים אמנם מאוד מתאים למאכלים כמו צ'יפס, אך כדאי לזכור כי ישנן דרכים שונות ושיטות להכין צ'יפס. ניתן להכין צ'יפס גם בטוסטר אובן, ככה שהוא ייצא קריספי במיוחד. אם לא ידעתם את זה עד היום, כדאי כבר היום להבין ששמן עמוק עשוי להיות מאוד לא בריא לחלק גדול מהאנשים.

טיגון במחבת

 

מוודאים שהבישול הוא בישול בריא ואיכותי

בכדי לוודא שאתם לא מספיגים יותר מדי שמן במאכלים שאתם מטגנים, יהיה עליכם לוודא כי אתם מניחים את האוכל במחבת בטמפרטורה הנכונה. לדוגמה, פלאפל נהוג לטגן ב-170 מעלות, צ'יפס ב-200 מעלות בערך, עוף ב-177 מעלות, דגים וסופגניות ב-170 עד 190 מעלות, בצלים וחצילים ב-190 מעלות בערך וכדומה. 

אם אתם לא בטוחים כיצד למדוד את המעלות של השמן, אתם תמיד יכולים לרכוש בנפרד מד טמפרטורה לשמן בחנויות לממכר מוצרים למטבח. אנחנו אישית ממליצים לבקר בחנות העונה לשם אלקטרו שופ (ELECTRO SHOP), בה אתם תוכלו למצוא המון סוגים שונים של ציוד למטבח, כולל מחבתות איכותיות ביותר, סירים לטיגון עמוק, שואבי אבק עוצמתיים במחירים מנצחים, סכו"ם יוקרתי ועוד.

 

האם כדאי לטגן בשמן עמוק? האם חובה?

ואם נחזור כעת לנושא של טיגון עמוק, קחו טיפ מנצח – ככל ששטח המזון אותו אתם מטגנים גדול יותר, ככה זמן הטיגון תמיד יהיה קצר יותר. כלומר, אם אתם מטגנים שניצל גדול, הוא יהיה מוכן לפני השניצל הקטן. מעניין. 

בכל מקרה, ההמלצה היא להימנע ממאכלים מאוד שומניים, או כאלו שלא טוגנו בטמפרטורות הנכונות. במקרים בהם האוכל יטוגן בטמפרטורה שלא מתאימה לו ועוד בשמן עמוק גם, אין ספק שאתם תרגישו כי מדובר במאכל שומני מאוד. לרוב גם לא יהיה בריא. רוצים להכין אוכל איכותי? כדאי לרכוש גם ציוד מטבחים איכותי.

חברת אלקטרו שופ משווקת מוצרי מטבח שלא תמצאו בשום מקום אחר! מסירי זכוכית ייחודיים, שואבי אבק וסטים מלאים לסועדים. אלקטרו שופ שולחת את המוצרים עד אליכם לבית הלקוח ללא תוספת תשלום! לקריאה אודות שירות המשלוחים שלנו הכנסו לאתר: https://dealdelivery.co.il

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו