האם האוכל האיטלקי הוא הטוב בעולם? – על טעם וריח

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

ארץ המגף היא אחד היעדים הפופולאריים ביותר לטיול עבור תיירים מרחבי העולם. מדי שנה מבקרים ביעד הנחשק מיליוני צעירים, מבוגרים ומשפחות עם קטנטנים ונהנים מהעושר התרבותי, שפע האטרקציות והמטבח המצוין של העם האיטלקי.

מדובר ביעד שיש בו הכל מהכל – חופשות אורבניות תוססות לצד חופשות נינוחות בין עיירות קטנות וכפרים מסורתיים, שרידים מן העולם הישן שהתשמרו בצורה מעוררת השתאות לצד מבנים מודרניים שתוכננו על ידי מיטב האדריכלים של ימינו, מוזיאונים, שווקים, סמטאות צבועניות, טיולי יום (גם למטיבי לכת), נופים עוצרי נשימה, מרכזי קניות, בתי קפה, מרכזי תרבות, היסטוריה ומורשת ועוד ועוד ועוד – ניתן להתאים את החופשה באיטליה לכל אופי של טיול שתחפצו בו, בכל הרכב ובכל עונה בשנה.

על דבר אחד אין עוררין, אחד הדברים שהופכים את החופשה באיטליה לכל כך מוצלחת היא המטבח האיטלקי ששמו הולך לפניו, בעיקר בזכות מאכלים עתירי קלוריות שרובם עשויים בצק ודברים טובים, שזכו לאהדה ברחבי העולם כולו. בין היתר פיצות מושחתות, פסטות עם מגוון רטבים, גלידות מפנקות במיוחד עם טעמים עשירים ויינות משובחים.

האוכל האיטלקי לא רק טעים אלא ידוע בחומרי גלם איכותיים שעל מנת להפיק מהם את המיטב יש להשתמש בהם טריים ככל הניתן. מסיבה זו מסעדות, מאפיות ודוכנים מקומיים שייכים לעסקים משפחתיים אשר מגדלים את התוצרת בעצמם, ואכן התוצאות מדברות בעד עצמן שהרי מחוץ למקומות הפופולאריים ביותר (אף בקרב המקומיים!) משתרכים תורים ארוכים לאין שיעור והניחוחות העולים מעל תנורי האפייה משכרים יותר מכל משקה אלכוהולי.

אחד הדברים הנפלאים במטבח האיטלקי שללא ספק תורם לאהבה לה הוא זוכה ברחבי העולם היא כי כמעט כל מאכל וקינוח ניתן להכין גם במתכונת צמחונית או טבעונית ולהגיע לתוצרים מעולים שלעתים אפילו עולים על המקור. עבור מי שמתנזר מגלוטן זה מעט יותר טריקי, אם כי לגמרי אפשרי.

אך לא רק פיצות ופסטות, המטבח האיטלקי מציע שפע רב של מאכלים שאם טרם טעמתכם, חובה עליכם! בין היתר:

  • ארנצ'יני (Arancini) וסופלי (Suppli) – כדורי ריזוטו עם זעפרן ואפונה ירוקה או עם ראגו בשר, מצופים בפירורי לחם אותם מטגנים בשמן עמוק. מאכל זה נמכר לרוב בדוכני רחוב והוא נחשב לתענוג מושחת של ממש.
  • ריבוליטה (Ribollita) – מרק שהוא למעשה ארוחה שלמה! ירקות אפויים ולחם המתבשלים יחד ומתגבשים לכדי תבשיל עשיר בטעמים של עשבי תיבול, ירקות ושום. משך ההכנה של האוכל בדרכו המסורתית הינו לא פחות משלושה ימים ובחורף מאכל זה נחשב למעדן מלכים.
  • פשה אל אקווה פאצה (Pesce all'Acqua Pazza) – תבשיל עגבניות שרי, תפוחי אדמה וצלפים בהם מאדים דג טרי עם שמן ומים. טריות היא שם המשחק במנה זו אשר נחשבת למאכל אהוב במיוחד על חובבי מאכלים שמקורם במצולות הים.

בנוסף לאלה, בכל עיירה באיטליה אוכל מקומי מסורתי משלה עם מרכיבים יחודיים ומתכונים השמורים בקנאות שעוברים מדור לדור.

לסיכומו של דבר התשובה לשאלה "האם האוכל האיטלקי הוא הטוב ביותר בעולם?" היא כמעט כמו כל דבר בחיים – עניין של טעם (תרתי משמע). אכן בעיניי רבים בעולם האוכל האטלקי הוא האוכל המועדף, אך יהיו מי שיעדיפו סושי יפני, צ'יפס בלגי או נקניקיות תוצרת גרמניה. מה שבטוח הוא שעל פי הסקרים מדובר במטבח הפופולארי ביותר בעולם ובצדק.

אוכל איטלקי

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו