האם ניתן לעשות קובה סלק טבעונית?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

גדלתם בבית מרוקאי עם הקובה המשובח של סבתא ונהייתם טבעוניים? אל תדאגו, אין צורך שתוותרו על ארוחה מפנקת של קובה סלק

כי היום יש כבר מתכונים לקובה טבעוני.

אולי עולה מחשבה צינית בראשכם שאין סיכוי שזה טעים כמו קובה בשרי, אבל תאמינו לנו שזה לא פחות טעים, ואולי יותר.

כמו שאפשר להכין המבורגר טבעוני היום, ולא מטופו, אפשר גם לעשות קובה.

אז רוצים לגלות את המתכון? בואו נתחיל!

 

מילה על המרק

למעשה מרק הסלק שנותן את הצבע היפהפה למנה הזו יכול להישאר אותו דבר, אבל חשוב שתקפידו על טיפ אחד. כיוון שהבשר במתכון המקורי נותן לו טעם מיוחד מומלץ להוסיף במקום מגוון עלים שמוסיפים ארומה – שורש סלרי, כוסברה, כרישה וכל דבר שישפר את הטעם של המרק.

 

אז מה תשימו בתוך הקובה?

את המעטפת של הקובה ניתן להכין בדיוק באותה צורה, ואת המתכון לזה תקבלו מסבתא שלכם. למילוי יש כמה אופציות –

  1. תוכלו להכין תערובת פטריות אם זה הירק שאתם אוהבים כתחליף לבשר. לפטריות יש טעם עשיר ונימוח והן מתאימות מאוד כמילוי. תוסיפו לפטריות קצת עלים ירוקים, תיבול, אגוזים וכל מה שעושה לכם טוב.
  2. תוכל ולהכין מילוי שמבוסס על חומוס אם אתם אוהבים את המרקם שלו. המרקם של חומוס הוא קצת פחות אוורירי אבל יש אנשים שאוהבים את זה. מומלץ להוסיף משהו שילכד את התערובת – טחינה או כל דבר אחר.
  3. תוכלו להכין מילוי שמבוסס על עדשים – עדשים הם תחליף מדהים לבשר וניתן להכין מהם קציצות מעולות. גם לעדשים כדאי להוסיף תיבול ועלים ירוקים קצוצים כדי להעשיר את הטעם.
  4. תוכו לבסס את המילוי רק עלעלים ירוקים, או בעיקר. הוסיפו להם אגוזים, טחינה או קצת אורז כדי להגדיל את הנפח.

מחפשים מתכון? בקישור תמצאו מתכון מושלם לקובה סלק.

 

מה היתרונות של קובה סלק טבעוני?

באופן כללי מרק סלק הוא מרק שעשיר בברזל ומינרלים כיוון שיש בו חומרים עם ערכים תזונתיים טובים מאוד – סלק, עלים ירוקים, ירקות שורש ועוד. נוסף על כך, קובה טבעוני עושה שימוש בחומרים בריאים נוספים – לעדשים, חומוס וטחינה יש ברזל וויטמינים רבים. כמו כן, הקובה הטבעוני נמנע משימוש בבשר וביצה בהם יש יותר כולסטרול. לפי הרפואה הסינית כדאי להמעיט בשימוש בחלבון מן החי ולהרבות בשימוש בחלבון מהצומח כי זה מאזן את הגוף – אז על הדרך הרווחתם גם מנה בריאה במיוחד.

 

לסיום

אין כמו לחזור לשורשים ולהכין את האוכל המסורתי, אז כמה טוב שהיום אפשר לעשות בו שינויים ולהתאים אותו לצרכים שלכם. קובה סלק טבעוני זה מנה מושלמת שכל אחד יהינה ממנה. רוצים לשמוע עוד על מתכונים טבעוניים?

 

סיר אוכל

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו