כל סוגי סכיני המטבח שחובה שיהיו לכם בבית

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

בשנים האחרונות גברה המודעות לחשיבות סכיני המטבח, זה כבר לא דבר השמור רק לשפים מקצועיים, השימוש בסכין איכותית משפרת באופן משמעותי את איכת החיים שלכם, את איכות האוכל, חוויית השימוש

וחוויית הבישול.

העבודה עם סכים איכותית, תשפר את מהירות הבישול שלכם,, זה הרבה יותר קל ונוח, ויותר בטיחותי.

אם אתם בשלנים ביתיים ורוצים לשדרג את המטבח שלכם, במאמר הבא נספר לכם על הסכינים שאתם חייבים בבית.

 

מאפיינים חשובים שכדאי להכיר

גודל הסכין

סכיני מטבח מגיעות במגוון גדלים,  בין 12 ל-36 ס"מ, ככל שלהב הסכין יהיה ארוך יותר, כך החיתוך יהיה יעיל יותר, ותצטרכו לחזור פחות פעמים על הפעולה עד סיום החיתוך.ככל שהסכין יותר גדולה, כך גם הלהב כבד יותר, דבר שיוצר יציבות בזמן החיתוך. שפים יעדיפו לעבוד עם סכין ארוכה, כ-20 ס"מ, למתחילים אנחנו ממליצים להתחיל עם 15 ס"מ.

 

עובי להב הסכין

ישנם שני סוגי עובי:

  • עובי סטנדרטי, אשר מגיע בעובי 1-2 מ"מ
  • עובי מלא – להב מלא, אשר מגיע בעובי 2.5-4 מ"מ.

סכין בעלת עובי להב מלא תהיה כבדה יותר, דבר שתורם ליציבות בזמן החיתוך, בנוסף היא שומרת על חדות לאורך זמן ארוך יותר, כך שצריך להשחיז אותה לעיתים רחוקות.

לעומת זאת, סכינים בעלות עובי סטנדרטי יותר נוחות לעבודה, וקל יותר להשחיז אותן, באופן משמעותי.

 

סוגי סכינים

סכין שף

זוהי סכין רב תכליתית אשר תאימה לביצוע של כמעט כל דבר שתצטרכו במטבח, חיתוך ירקות, דגים, בשר ועוד.  זוהי סכין גדולה אך לא כבדה, בעלת להב חלק, באורך של כ-20 ס"מ. זוהי הסכין הככי שימושית במטבח.

 

סנטוקו

זוהי סכים שף יפנית, אשר חותכת במהירות ודיוק רב, הלהב שלה רחב יותר, והיא מתעגלת לקראת חוד הסכין. הסכין הזו קצרה יותר מסכין השף, והיא כבדה יותר. הסכיון הזו מיועדת בעיקר לפריסה, חיתוך מדוייק, כמו חיתוך לקוביות, וקיצוץ.

 

סכין רב תכליתית

סכין טורנה

זוהי סכין מאוד חדה, עם קצה מעוגל כלפי מטה, זוהי סכין המיועדת בעיקר לקילוף ירקות, חיתוך של ירקות קטנים כמו שום, או הוצאת חלקים לא טובים מתפוחי אדמה.היא נקראת גם "מקור הציפור" ומגיעה באורך להב של 4-7 ס"מ. שפים מנוסים משתמשים בסכין הזו גם לגילוף ירקות והכנת קישוטים למנות.

 

 

סכין לחם

סכין הלחם היא כלי נהדר לחיתוך כיכרות לחם לפרוסות דקות ואחידות. הו חודרת מבעד לשכבה הפריכה של הלכם עד החלק הרך בצורה חלקה. הלהב מאוד ארוכה, היא מגיעה בדרך כלל באורך 20-25 ס”מ, הלהב רחב ומשונן, דבר הגורם לתנועות מדויקות. זה מושלם גם לחיתוך מאפים!

 

 

לסיכום

לאחר שהסברנו לכם על מאפיינים חשובים בבחירת הסכין ועל סוגי הסכינים, אנחנו מקווים שהמאמר עזר לכם לבחור את סכיני המטבח שהכי מתאימות לכם.

 

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו