כבר שנים חולמים לשפץ את המטבח? כך תעשו את זה נכון

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

בשנים האחרונות המטבח הולך ותופס חשיבות גדולה יותר בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים. המטבח הוא אחד החללים המרכזיים בבית, בטח בתרבות הישראלית שאוהבת לבשל ולארח. אנו מבלים שעות במטבח בזמן הבישולים, ולרוב גם הארוחות – הזמן בו המשפחה מתכנסת ביחד – מתרחשות במטבח. מסיבה זו רבים בוחרים להשקיע לשפץ את המטבח שלהם, גם אם לא משפצים את כל הבית. אם גם אתם החלטתם ללכת על זה ולשפץ את המטבח הישן שלכם המדריך הזה שהכנו מיועד בשבילכם.

 

איך מתחילים?

בשלב הראשון כדאי מאוד לדמיין בראש איך אנחנו רוצים שהמטבח החדש שלנו יראה. אפשר לקבל השראה ממטבחים של חברים, שכנים, או בני משפחה, מתוכניות טלוויזיה וסרטים, או מקטלוגים שונים באינטרנט, כמו זה למשל: https://gvirkitchens.co.il השלב הבא הוא אחד השלבים החשובים ביותר בכל השיפוץ, והוא כמובן שלב התכנון. כפי שהסבירו לנו המומחים בעלי הניסיון מחברת גביר מטבחים: ככל שתשקיעו יותר זמן בתכנון מפורט ומחושב השיפוץ יהיה מהיר יותר והמטבח החדש יענה על הצרכים שלכם באופן טוב יותר.

 

איך מתכננים מטבח חדש?

כדי לתכנן מטבח חדש אנו ממליצים להתחיל מהכנה של רשימת צרכים כללית, האם אתם מתמקדים באפייה או בבישול? חשוב לכם שיהיו כיריים מגז ועוד? לאחר שתכינו רשימת צרכים כללית, פרקו אותה לרשימות משנה על פי האזורים השונים של המטבח. נסו לעבור על שבוע ממוצע בחיים שלכם שעה אחרי שעה וכך תבינו מהם בדיוק הצרכים שלכם: החל מכוס קפה בבוקר רגוע ושקט ועד בישול של ארוחת שישי לכמות אורחים גדולה.

 

פונקציונליות מעל אסתטיות

טעות נפוצה שרבים עושים היא התמקדות בצד האסתטי והעיצובי של המטבח לפני מחשבה על הצד הפונקציונלי. חשוב לזכור שמכיוון שמטבח הוא אזור מצומצם יחסית שנוטה להתלכלך ושמבצעים בו שלל פעולות בו זמנית, חשוב להתחיל מהפונקציונליות. פונקציונליות כוללת חומרי גלם איכותיים ונוחים לעבודה וניקיון, ומכשירים שקל לעבוד איתם. כמובן שלא צריך לוותר על האסתטיות מכיוון שכיום ישנם שלל חומרים ומכשירים פונקציונליים ונוחים לשימוש ולניקיון שגם בהם יש הקפדה ניכרת על הצד האסתטי והעיצובי.

 

בחירה נכונה של קבלן ובעלי מקצוע

בסופו של דבר, הכל קם ונופל על אלו שמוציאים לפועל את התכניות שלכם. חשוב לבחור באנשי מקצוע מהשורה הראשונה. אולי תשלמו מעט יותר כסף בשלב הראשון, אך העבודה תתבצע כמו שצריך ותקבלו עליה אחריות. אנשי מקצוע לא מיומנים יכולים לגרום תוך כדי העבודה לנזקים גדולים שיעלו לכם הרבה כסף. ניתן לעבוד מול חברה שמתקינה את כל המטבח כך שיהיה לכם איש קשר אחד וגוף עם ניסיון מקצועי רב בכל התחומים.

 

לסיכום

כפי שאמרנו, המטבח הוא הלב של הבית. שיפוץ איכותי של המטבח ישנה את כל הבית ויהפוך את המטבח למוקד חיים משפחתי.

מטבח מעוצב

 

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו