איך תתאימו שיש לצרכים שלכם במטבח

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

לשיש במטבח יש תפקיד משמעותי, כיוון שהוא משמש גם להכנת האוכל, וגם מתפקד כנקודת מפגש משפחתית.

שיש המטבח צריך להיות שימושי, עמיד וגם מעוצב על פי טעמכם האישי.

מה כדאי לדעת, וכיצד ניתן לבחור את השיש המתאים ביותר, לצרכים שלכם במטבח, במאמר זה נענה על שאלות אלו.

 

התאמת השיש לאורך החיים

חשוב להתאים, את שיש המטבח, לאורך החיים של הבית. כדי לעשות זאת, צריך לבדוק איזה מטבח קיים בבית: מטבח פעיל או לא. מטבח שאינו פעיל, אינו זקוק לתחזוקה רבה, וכן לא למשטח עבודה עמיד במיוחד, אלא רק לנראות המרכזית שלו. לעומתו, מטבח פעיל, הוא מטבח שמבשלים בו הרבה, הדורש משטח עבודה עמיד ותחזוקה רבה. המולת המטבח הפעיל, עלולה לגרום לכלים נופלים, שפיכת נוזלים, וכפועל יוצא גם לשריטות, חבלות וכתמים, ולכן צריך לבחור שיש למטבח, בהתאם.

 

בחירת שיש מתאים

בענף המטבחים, קיימות 3 קטגוריות עיקריות, של משטחי שיש: אבן קיסר, קרמיקה ואבן טבעית. לכל אחד מסוגי המשטחים יש את התכונות שלו, היתרונות והחסרונות. בנוסף, בחירת השיש, צריכה להתאים למטבח, ולאביזרים השונים הקיימים בו. כדאי לוודא שצבע השיש שבחרתם, משתלב היטב עם המטבח, ואף עם עיצוב הבית כולו.

 

שיש אבן טבעית

האבן הטבעית היא זו הנחצבת מהאדמה, היא אלגנטית למראה, אך יקרה באופן משמעותי מהאפשרויות האחרות. לאבן הטבעית, מספר חסרונות בולטים: היא סופחת מים, וקשה להסיר ממנה כתמים ושריטות, ולכן דורשת תחזוקה של מריחת חומר איטום, מידי כמה חודשים. האבן הטבעית, כבדה ואיננה ניתנת לתיקון, ובנוסף, אף קשה לעיבוד. כך שבמקרה של משטח לא סטנדרטי, למשל בצורת אליפסה, יהיה קשה ויקר, ליצור את הצורה, ולהתקין אותה.

 

שיש קרמיקה

קרמיקה, הידועה גם בשמה, גרניט פורצלן, היא סוג חדש יחסית של שיש. הקרמיקה עשויה מחול חמר, בעלת כושר ספיגה גבוה, ומחירה זול מהאבן הטבעית. חסרונה העיקרי הוא, במקרה של מכה או שריטה – כיוון שהיא איננה ניתנת לתיקון.

 

שיש אבן קיסר

שיש אבן קיסר העשוי קוורץ, הוא מהמשטחים הנפוצים ביותר למטבח. אבן קיסר היא אבן סינטטית, המגיעה במגוון של טקסטורות וצבעים, ולכן יכולה לקלוע לכל טעם ולכל מטבח. שיש אבן קיסר למטבח עמיד מאוד לכתמים, שריטות וחבלות, קל לעיבוד ונוח לתיקון. יתרון נוסף לאבן קיסר, הוא מחירה הנמוך יחסית, וכן האחריות הניתנת עליה – לכל החיים.

 

לסכום

חשוב להתאים, את שיש המטבח, לאורך החיים של הבית, על ידי בדיקה, אם המטבח פעיל או לא. בענף המטבחים, קיימות 3 קטגוריות עיקריות, של משטחי שיש: אבן קיסר, קרמיקה ואבן טבעית. לכל אחד מסוגי המשטחים יש את היתרונות והחסרונות שלו. שיש אבן קיסר, הוא מהמשטחים הנפוצים ביותר למטבח, עמיד ונוח לתיקון.

 

חלל מעוצב

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו