האם מסעדנים יכולים לדרוש החזר מס?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

ענף המסעדנות הוא אחד הענפים המורכבים ביותר בישראל. בעוד תחום הקולינריה רחב ידיים וכמעט אינסופי, בעלי מסעדות מוצאים את עצמם סוגרים את העסק באותה מהירות שבה פתחו, הודות לאקלים כלכלי בעייתי, התחייבויות לספקים, ועוד לא דיברנו על משבר הקורונה שריסק עסקים רבים. במאמר זה נעסוק בשאלה הנוגעת לזכאותם של אותם מסעדנים להחזרי מס. 

 

פסילת ספרים וקנסות גבוהים

לאור תקדימים רבים בעבר, ניתן לומר בפה מלא שרשויות המס עושות מאמץ כביר על מנת לגבות תוספות מחזור גבוהות למדי מבעלי מסעדות. לעיתים, הן פועלות ימים כלילות על מנת להביא לפסילת ספרים לעסקים רבים, מה שמעניק להם את הכוח להטיל קנסות כבדים עליהם, לעיתים על בסיס מדגם קטן ולא מייצג הנגזר מביקורת של אותן רשויות המס.

כל אלו לצד חישובים מוטעים מקשים על חיי המסעדנים יותר ויותר. אך עבור רבים מומלץ לבדוק את הזכאות להחזרי מס, ועדיף לעשות זאת דרך חברה המתמחה בכך, כמו חברת טאקסז למשל.

 

עסק משתלם?

ברוב המקרים התשובה על כך היא- לא. להחזיק מסעדה זה בדרך כלל אתגר שמאוד קשה לראות אותו מניב רווחים, בעיקר לאור התשלומים האסטרונומיים שעל המסעדן לשלם, עבור סחורה מספקים שונים, שכירות של המקום והוצאות שוטפות, ותשלומי מס בלתי נגמרים תוך הקפדה על ניהול ספרי חשבונות מדויק ורישום הכנסות והוצאות.

זאת מבלי להזכיר את רכישת הציוד לתפעול העסק והקפדה על תשלום לעובדים והעסקתם על פי חוק. לאורך כל הדרך יש להיוועץ ברואה חשבון, יועץ מס או חברה לבדיקת זכאות החזרים.

 

החזר מס בעקבות משבר הקורונה

לצד ענף התיירות, ניתן לומר בפה מלא שהענף שנפגע בצורה הקשה ביותר בעקבות המשבר העולמי הוא ענף המסעדנות. הרוב המוחלט של בעלי המסעדות, כמו ישראלים רבים, הרוויח משמעותית פחות במהלך המשבר ואף נאלץ לסגור את העסק, בין אם היה רווחי ובין אם לא ערב המשבר. כך נוצר מצב שאנשים שילמו מס גבוה יותר על הכנסות קטנות באופן משמעותי ממה שהיו אמורים להרוויח, ועל כן הם זכאים להחזר מס משמעותי, הנובע מההפרש בין השכר המשוער בתחילת השנה למה שהיה בפועל.

 

החזרי מס לעצמאיים

מסעדנים הם עצמאיים לכל דבר ועניין, וכאשר עומד העצמאי אל מול רשויות המס, על אחת כמה וכמה אם מדובר באיש מקצוע מתחום המסעדנות, הרי שמאזן הכוחות ברור לחלוטין. חשוב לבצע חישוב הוצאות מוכרות על מנת להשיג בגינן החזרי מס בסכומים ניכרים, כפי שמגיע לאותו מסעדן על פי חוק.

במידה ואתם מגיעים מענף המסעדנות, וסבורים שמגיעים לכם החזרי מס, אל תהססו לפנות לחברה מקצועית ואמינה שתבדוק את זכאותכם. אל תתנו לבירוקרטיה להתיש אתכם, אל תתנו לתהליך להרתיע, בדקו בצורה פשוטה ויעילה עוד היום את זכאותכם להחזר מס.

החזר מס

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו