מה ההבדל בין מלוחיה מצרית לבין טוניסאית

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

המלוחיה שידועה כמאכל הלאומי של מצרים עשויה להיכנס לרשימת המאכלים האהובים ביותר על ישראלים, אחרי שקשוקה, חומוס ופלאפל. עובדה זו הגיעה לידינו לאחר שנחשפנו לסקר שנערך על ידי מומחים בתחום הקולינריה. רגע לפני הכתרתה של המלוחיה כמאכל האהוב ביותר על הישראלים, יצאנו לבדוק מה ההבדל בין זו שהגיע ממצרים לבין המלוחיה שנהוג היה להכין בטוניס. הישארו אתנו ותגלו על מה המהומה.

 

מלוחיה – מה זה בכלל? ולמה כולם מדברים עליה

אם הגעתם לכאן לאחר ששמעתם את הוויכוחים בנוגע להכנת המלוחיה, כדאי שתדעו שהדבר בא לידי ביטוי בגלל שיש מי שמכירים את המלוחיה המצרית, בעוד אחרים מכירים את המלוחיה הטוניסאית. מדובר בשני תבשילים דומים שמורכבים בעיקר מצמח המלוחיה. כולם מדברים על התבשיל הזה, לאחר שהוא כיכב בתוכנית טלוויזיה שעוסקת בבישול אתני. בשורות הבאות נציג בפניכם את 2 סוגי המלוחיה בנפרד, כדי שתוכלו להכיר מקרוב את ההבדלים.

מלח תוניסאי

תכירו את המלוחיה המצרית

המלוחיה המצרית מורכבת מהרכיבים הבאים:

  • עלים של צמח המלוחיה
  • בצל, שום וכוסברה
  • מים
  • תבלינים
  • שמן
  • בשר בקר

מי שטעמו מלוחיה מצרית, יוכלו להעיד שמדובר על מאכל עם טעם מיוחד שתמיד עושה חשק לאכול מנה נוספת.

 

תכירו את המלוחיה הטוניסאית

המלוחיה הטוניסאית דומה במרבית המרכיבים למלוחיה המצרית. הטוניסאים הוסיפו פלפלים אדומים לתבשיל והפכו אותו לבעל טעם אחר לחלוטין. כן, כן, אתם קוראים נכון. התוספת הזו שנשמעת לכם מינורית הינה משמעותית ביותר. שכן, הפלפלים מוסיפים גוון אחר למלוחיה.

מלח תוניסאי

כל אחד יכול להכין מלוחיה בבית

אתם יכולים להכין מלוחיה בבית, רק שימו לב שיש לכם זמן פנוי להכנת התבשיל. אם תבחרו להכין מלוחיה טוניסאית, תצטרכו לקצוץ בצל, שום, פלפל וכוסברה ולטגן אותם. לאחר מכן, יש להוסיף את קוביות הבשר ולטגן אותם כ  – 6 דקות. ברגע שתראו שהמים הגיעו לרתיחה, תוכלו להוסיף את עלי המלוחיה הטחונים ולהמתין עד שתתקבל בלילה אחידה. בשלב זה צריך לבשל הכל יחד במשך שעה וחצי על להבה נמוכה ולבחוש מידי פעם. שימו לב – אם תרצו שתצא מלוחיה מצרית, תצטרכו להוריד את הפלפלים מהמתכון.

 

הרבה יותר קל להזמין מלוחיה

אם אתם לא רוצים להתאמץ ולהכין מלוחיה באופן עצמאי, זה בסדר. יש אפשרות לבצע הזמנה ממסעדה אותנטית שתספק לכם את מנת המלוחיה הטובה ביותר שטעמתם אי פעם. כל שעליכם לעשות זה להגיע לאתר של מסעדה שכזו, לבצע הזמנה ולהמתין לשליח שידפוק בדלת הבית שלכם עם המשלוח.

 

לסיום

ההבדל בין מלוחיה מצרית למלוחיה טוניסאית אינו משמעותי מבחינת ההרכב, אך הטעם הסופי מושפע מהעניין. עכשיו אתם יודעים שמלוחיה טוניסאית דומה למצרית, רק שיש בה תוספת של פלפל אדום. כך שנותר לנו רק לאחל לכם שתבחרו את המלוחיה המתאימה לכם ושיהיה בתיאבון!

מלח תוניסאי

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו