חוויתם אובדן כושר עבודה? המאמר הזה הוא בשבילכם

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

אובדן כושר עבודה הוא מצב מאוד רגיש ומבלבל שכן אנשים עשויים לחוות שינוי מאוד משמעותי בחיים שלהם שמשפיע הן על חיי היומיום שלהם אך הן על היכולת שלהם להתפרנס. נדרש להבין כיצד לנצל את כל ההטבות והזכויות שמגיעות עקב המצב. חוויתם אובדן כושר עבודה? המאמר הזה הוא בשבילכם.

 

אובדן כושר עבודה

כשמו כן הוא, אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם מאבד את היכולת שלו לעבוד ולהשתכר בדומה לדרך בה היה עושה זאת טרם המצב הרפואי או התאונה שחווה. באם חוויתם אובדן כושר עבודה המאמר הזה הוא בשבילכם הן אם אתם במצב של אובדן כושר עבודה מלא, אך הן אם מדובר באובדן כושר עבודה חלקי.

  1. אובדן כושר עבודה מלא – נכות גבוהה אשר לא מאפשרת לעבוד.
  2. אובדן כושר עבודה חלקי – אחוזי נכות אשר פוגעים ביכולת לעבוד.

 

קבלת קצבה חודשית

באם חוויתם אובדן כושר עבודה המשמעות העיקרית היא שכעת קשה מאוד להתפרנס. לצורך כך, אנשים אשר חווים אובדן כושר עבודה עשויים להיות זכאים לקצבה חודשית אשר אמורה לסייע להם להתמודד עם הקושי ועם היעדר הפרנסה. ישנן כמה דרכים לקבל את הקצבה החודשית, שימו לב כי הן תלויות באפיקים שהיו עוד טרם המצב החדש וכמובן גם תלויות בהיקף אובדן כושר העבודה שחוויתם.

  1. ביטוח פנסיוני – כחלק מהפקדה לפנסיה בכל חודש, מופקד גם כסף לביטוח אובדן כושר עבודה אשר מטרתו להיות כביכול הקופה ממנה תצא הקצבה החודשית במקרה שיהיה צורך בכך.
  2. ביטוח לאומי – גם ללא חיסכון מיוחד, כחלק מהתשלום לביטוח הלאומי אנשים מבוטחים למקרה של אובדן כושר עבודה.
  3. ביטוח פרטי – בנוסף לביטוח אובדן כושר עבודה אשר מגיע לכל מבוטח במסגרת הפקדתו לקרן פנסיה או תשלום לביטוח הלאומי, אנשים יכולים לבחור לבטח עצמם באופן פרטי וחיצוני במסגרת ביטוח פרטי אצל אחת מחברות הביטוח לפי הפוליסה שלה.

 

לרשותכם אנשי מקצוע

אם הגעתם למצב של אובדן כושר עבודה לרשותכם אנשי מקצוע אשר יכולים לסייע לכם להבין מה מגיע לכם, כיצד לקבל זאת ומה התהליך. מול הביטוח הלאומי לדוגמא, לא תמיד כל כך פשוט לקבל את מה שמגיע לכם ועל כן, מומלץ להתייעץ ולשכור שירותיו של עורך דין תאונות עבודה מומחה אשר יוכל לסייע לכם. תופתעו לגלות כמה מעמסה תרד מכם כאשר תעבירו את ההתעסקות לאיש מקצוע.

אנשים אשר חווים אובדן כושר עבודה זכאים לסיוע מכל מיני גופים כתלות באילו אפיקי השקעה וביטוחים היו להם טרם המצב. באם חוויתם אובדן כושר עבודה חשוב שתדעו לדרוש את כל מה שמגיע לכם. אמנם אתם לא יכולים להשתכר מעבודה, או מעבודה שהייתה לכם, אך כן מגיע לכם סיוע כלכלי להתמודדות עם המצב ועליכם רק לדרוש אותם.

מאזני צדק
מאזני צדק
מתכונים נוספים
שאולי תאהבו