סטנדאפ מתאים לדתיים – 5 הדברים שיש לבדוק לפני ההזמנה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

המגזר הדתי התוודע למופעי הסטנאפ לאחרונה ולכן הפופולריות שלהם באירועים פרטיים עלתה. למרות זאת, לפני שמזמינים מופע סטנדאפ לציבור הדתי צריך לבדוק 5 דברים – על כך במאמר הבא.

 

1 – מופע סטנדאפ ללא גסויות

בין אם מדובר על סטנדאפ ליום הולדת ובין אם על סטנדאפ לאירועים פרטיים או עסקיים אחרים במגזר הדתי, צריך לוודא שהמופעים הללו יהיו נקיים מגסויות על מנת לא לייצר אווירה מביכה או לא נעימה בקהל. מופעי סטנדאפ יכולים להיות מצחיקים ומהנים באותה מידה גם אם מוותרים על הקללות והגסויות.

כלומר, שימוש בחומרים, בדיחות ובאוצר מילים מכבד המותאם לקהל זה. יתרה מכך, גם ציבור שומר מסורת, אירועים לנוער כמו בר או בת מצווה או אירועי חברה יעדיפו סטנדאפ ללא גסויות.

 

2 – מניעה של תכנים פוגעניים במופע

מלבד גסויות מדובר על ציבור רגיש שיש להיזהר שלא לפגוע בו באמצעות תכנים העוסקים באלוהים, רבנים, כשרות, נשים או גברים. כלומר, לא לצחוק על נושאים רגישים גם אם הם בכותרות או לעשות זאת בדרך עדינה שלא תפגע בקהל.

יש לשמור על כבודו של הציבור ולכן הסטנדאפיסט צריך לאפיין את הקהל שלו. לפיכך, כאשר מזמינים מופע סטנדאפ לאירוע יש לעדכן את הסטנדאפיסט במטרת האירוע, הגיל הממוצע של הקהל, רגישויות ספציפיות וצרכים אחרים.

 

3 – מופע בהתאמה אישית

כיום כל מוצר או שירות שרוכשים ניתן להתאמה אישית ובדומה לכך גם מופע סטנדאפיסט ליום הולדת. במילים אחרות, המופע נתפר למידותיו של הקהל, לאופי ולגיל הממוצע. לא מדובר באותו מופע לכל המגזר הדתי. למעשה המופעים שונים מאירוע לאירוע כי לא כל הציבור הדתי דומה ולא כל האירועים דומים.

הסטנדאפיסט צריך להתאים מופע לבר או בת מצווה, ליום הולדת, לכנס, אירוע חברה ולפיכך יהיה שוני בין המופעים. בין היתר, בכל מופע האינפורמציה של בעלי האירוע שונה. הם יכולים לעמוד על נקודות רגישות שיש להימנע מלהזכיר במופע ולכן ההתאמה היא התאמה אישית על פי צרכי הקהל.

 

4 – דעו מי הקהל שלכם

כאמור הקהל שונה במגזר הדתי. ישנם אנשים מסורתיים או אנשים חרדים יותר. מאחר שמופע הסטנדאפ לא פעם מתובל באלתורים יש לסטנדאפיסט אינטראקציה עם הקהל. ייתכן שהאלתורים יהיו טובים יותר או טובים פחות, אך כאשר יודעים מיהו הקהל יותר קל לייצר אינטראקציה שלא תביך אותם.

ייתכן שיהיה קהל שלא ישתף פעולה עם הסטנדאפיסט. אז המופע צריך להתבסס על אלמנטים אחרים של הומור ולא על אלתורים. המטרה של המופע חשובה אך לא פחות אופי הקהל.

 

5 – קהל מבוגר או קהל צעיר

כאמור גם הגיל הממוצע של הקהל חייב להוות פרמטר למופע מוצלח. רמת ההומור, הבדיחות, התוכן וכיוצא בזה מותאמי גיל גם כשמדובר בקהל הכולל צעירים ומבוגרים כמו אירועי בר או בת מצווה.

בר ובת מצווה

 

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו