לא אדממה ולא חמוצים – ליד הבירה מפצחים גרעינים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

נראה ששיגעון האדממה השתלט על העולם בשנים האחרונות. כמעט בכל בר, קולנוע, מסעדה, או כל מקום אחר שאליו אתם יוצאים עם החברים מגישים את מנת הקטניות הירוקות. האדממה הפכה לנשנוש האולטימטיבי מכיוון שהיא בריאה, טבעונית, וטעימה.

לצד האדממה נכנסו תחליפים שונים שאותם מגישים לנו ליד הבירה בבר או במסעדה: קוביות גבינה משובחות, נאצ'וס או חטיפים אחרים, ירקות חמוצים, ועוד שלל נשנושים. אבל אנחנו פה כדי להגיד עד כאן, בירה צריך לשתות עם גרעינים בצד!

 

הפיצוחים והישראלים

אין כמעט בית בישראל שלא תוכלו למצוא בו פיצוחים קלויים. הפיצוחים נמצאים בארון ונשלפים לפחות פעם בשבוע מסיבות מגוונות. לפעמים כנשנוש ליד משקה אלכוהולי, לפעמים כתוספת מעניינית למנה או סלט כלשהו, ובעיקר לקראת החגיגה השבועית: הצפייה המשותפת במשחק עם כל החברה.

כולנו מכירים את הטקס הקבוע, כולם מתיישבים עם בירות קרות מול הטלוויזיה ואז מתחילה התחרות הלא סמויה: מי מפצח הכי מהר והכי מדויק. לכל אחד יש את הטכניקה שלו, את הקצב שלו, וכמובן את דוכן הפיצוחים הסודי שרק בו הוא מוכן לקנות, הוא גם מוכן להישבע שזהו דוכן הפיצוחים הכי טוב  בכל רחבי המזרח התיכון!

 

למה פיצוחים

אולי זה בגלל המחיר הזול והנגיש שלהם, אולי זה בגלל הטעם הפיקנטי והמלוח שלהם, אולי זה בגלל העובדה שהם קטנים ואפשר להמשיך לאכול אותם כמעט ללא הגבלה, אולי זה בגלל המגוון הגדול שלהם, ואולי אלו שלל הדרכים שבהן ניתן לאכול אותם. לא משנה מה הסיבה, אין ספק שפיצוחים הם מאכל נפוץ מאוד ופופולארי במיוחד. פיצוחים מחזיקים מעמד זמן רב יחסית, ויש להם גם יתרון בריאותי. לא סתם הם הפכו לליווי האולטימטיבי לבירה הקרה.

 

איך קולים את הפיצוחים?

כדי להפוך את החוויה למושלמת כדאי מאוד לקנות פיצוחים קלויים. יצאנו לשטח כדי לברר עבורכם איך בדיוק קולים את הפיצוחים בחנות? ישנן 2 שיטות עיקריות לקליית פיצוחים:

  1. קלייה בשמן במחבת – את הפיצוחים קולים בשמן ניטרלי (שמן זרעי ענבים למשל) או בשמן המתאים לסוג הגרעין הנקלה (שמן שקדים בזמן קליית שקדים למשל).
  2. קלייה בתנור תעשייתי – מחממים את התנור לחום בינוני עד גבוה וקולים בו את הפיצוחים במשך כרבע שעה.

 

לסיכום

הם אולי לא אופנתיים כמו חמוצים, ולא בריאים או נהנים מיחסי ציבור כמו האדממה, אבל אין ספק שהפיצוחים הם סוג של סמל ישראלי אותנטי: הם עממיים, נגישים, ופשוטים. לכל אחד יש את החנות הסודית ואת טכניקת הפיצוח שאותה הוא למד כבר מגיל צעיר. כולנו מכירים את החוויה של לפתוח שקית גרעינים ואחרי פרק זמן שמרגיש לנו כמו רגע קצר לגלות ערימה גרעינים קטנטנה ולידה ערימת קליפות עצומה. בקיצור, גרעינים הם ללא ספק הנשנוש האולטימטיבי ליד הבירה שלכם!

בירה עם אגוזים קלויים

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו