מתכון להכנת פרלינים מושלמים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

פרלינים הם עולם תוכן שלם. את הפרלינים ניתן להכין בשלל שיטות וטכניקות. השיטה הבלגית מתבססת על השימוש בתבניות, ואילו השיטה הצרפתית מתבססת על טבילות. כך או כך, הכנת פרלינים היא פעולה אשר מצריכה הבנה, ציוד מתאים וסבלנות רבה. אילו כלים צריכים ואיך מכינים פרלינים מבלי להסתבך ? בואו נתחיל.

הפרלין מורכב משני חלקים, חיצוני ופנימי.  חלקו החיצוני של הפרלין עשוי משוקולד, ואילו בחלקו הפנימי של הפרלין ישנו מילוי. לרוב הפרלין ממולא בגנאש, למי שלא מכיר – תערובת המורכבת משוקולד ושמנת, לה ניתן להוסיף שלל תוספות.

 

 

קצת תכלס – רשימת ציוד

לשם הכנת הפרלין, יש להצטייד במספר כלים:

  • מדחום – לשם בדיקת הטמפרטורה של השוקולד.
  • שפכטל ומרית.
  • תבניות – בהתאם לפירוט בהמשך.
  • שק זילוף – על מנת למלא את הפרלין במילוי שבחרנו.

 

 

תבניות

בעלי המקצוע בתחום השוקולד משתמשים בתבניות פוליקרבונט. שימוש בתבניות אלו מחייב מומחיות בטכניקת הטמפרור, זאת בשל העובדה שחילוץ הפרלין יתאפשר רק בביצוע טמפרור מושלם. ללא טמפרור נכון השוקולד לא יתכווץ, ולא נוכל לחלצו מהתבנית. לאלו מאתנו שאינם שולטים בטכניקה זו, ניתן להשתמש לצורך הכנת הפרלינים בתבניות סיליקון גמישות, שניתן לחלץ מהן את הפרלינים בקלות יתרה.

 

 

צורות

את הפרלינים ניתן להכין במגוון רחב של צורות. הבחירה הקלאסית היא בצורה העגולה, אך ניתן לבחור מבין שלל צורות שונות, בהן ריבועים, לבבות ועוד. כמו כן, את הפרלינים ניתן להכין במגוון גדלים, גדולים וקטנים. מומלץ לבחור בגודל קטן, המספיק לביס אחד, זאת לשם קבלת טעם עשיר ומזוקק. אם ברצונכם להכין מילויים הנחשבים נוזליים, בעיקר אלו המכילים אלכוהול, כדאי לבחור בשקעי פרלינים עגולים, הניתנים לאטימה בעזרת טיפת שוקולד מומס.

 

 

החלק הכיף – המילוי

את הפרלינים מומלץ למלא בגנאש, ולהוסיף טעמים לפי בחירתכם. ליקר, קרמל וממרח נוגט הם רק קצה המזלג של האפשרויות העומדות בפניכם. אפשרות נוספת היא למלא את הפרלינים בשוקולד ובתוספות שונות, דוגמת משפחת האגוזים, בהם לוז, פקאן ועוד. באם הפרלינים מיועדים לילדים, סוכריות או מרשמלו הן אפשרויות מומלצות ביותר.

 

 

טיפים לסיום

יש למלא את הפרלין כאשר השוקולד פושר, זאת על מנת שלא להמיס את המעטפת. כמו כן, לאחר מילוי הפרלינים, ניתן לקשטם באין ספור אפשרויות.

אם אין ברשותכם את הציוד המתאים להכנת הפרלינים, או שאינכם שולטים בטכניקת הטמפרור, ישנה אפשרות נוספת בעזרתה תוכלו להכין פרליני שוקולד מושלמים. שקעי פרלינים או בשמם השני פטיפורים הם החלק העוטף של הפרלין, אותם ניתן למלא כאוות נפשכם.

 

 

סיכום

אז אחרי שעברנו על השלבים להכנת הפרלינים, נציג אפשרות נוספת. בעוד לחלקנו מגע קסם במטבח, רבים מאתנו יסיימו במפח נפש. בעבור אלו, אין כמו סדנאות שוקולד, המועברות על ידי איש מקצוע. סדנה זו מסייעת ללמוד להכין נכון, לקבל טיפים מקצועיים וליווי במהלך ההכנה, תוך מתן אפשרות תיקון טעויות על המקום.

הכנת פרלינים

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו