מתכון לדג סלומון בתנור

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

דג סלומון בריא ועשיר בוויטמינים וחומרים נוספים. ניתן לבשל אותו, לצרוב על הפלנצ'ה, לאכול חי בסושי או בסביצ'ה ולעשות אותו על האש או בתנור.

זהו מאכל פופולרי, מזין וטעים.

המאמר יתמקד ביתרונותיו ויציע מתכון לדג סלומון בתנור.

 

מהם היתרונות של דג סלומון?

מעבר לוויטמינים, חומצות השומן והמינרלים, דגי סלומון עשירים בחלבון, ברזל, אומגה 3 ומונעים מחלות. מחקרים גילו שדג זה מפחית את הסיכון ללקות במחלות לב ובריא מאוד לצפיפות העצם ולמערכת עיכול תקינה. בנוסף, הוא משפר את הזיכרון, בריא לעור, לשיער, לציפורניים ולעיניים. כמו כן, הוא מונע קרישי דם, אלצהיימר, פרקינסון, דמנציה ומחלות סרטן מסוימות. הדיאטניות ממליצות לאכול ממנו בין 2-4 מנות לשבוע על מנת להוריד את רמות הכולסטרול בדם.  לנשים בהריון מומלץ לאכול ממנו כי הוא מכיל יותר מ-25 גרם חלבון. יש בו שפע של ויטמין D שעוזר לספיגת הסידן בגוף ולכן ממליצים גם לאוכלוסייה המבוגרת יותר לאכול ממנו לפחות פעמיים בשבוע. ניתן לאכול אותו בכל צורה. בסושי וסביצ'ה מסירים את העור ואוכלים אותו חי. ניתן לצרוב אותו על הפלנצ'ה עם חמאה ושום ועוד.

 

מתכון לדג סלומון בתנור

ישנן מספר וריאציות להכנת דג סלומון בתנור. להלן 3 דוגמאות:

אפשרות ראשונה היא הסטנדרטית מבין כולם ואורכת כ-35 דקות הכנה. הכמויות מתאימות למנת דג אחת של כ-200 גרם. לפני ההכנה יש לחמם את התנור ל-200 מעלות ובקערה לערבב רבע לימון סחוט, 2 שיני שום כתושות וכף אחת של שמן זית. יש לשמן את הדג עם 2 כפות שמן זית נוספות ולהניח על תבנית משומנת כשהצד של העור כלפי מטה. יש למזוג את התערובת על הדג ולבזוק מעליו רבע כפית מלח קצת ופלפל שחור לפי הטעם. אפשר גם להוסיף טימין. מכניסים את הדג לאפייה של 20 דקות ועוד 3 דקות לאפייה בפונקציה של גריל. מוציאים ומגישים חם לצד סלט ירקות ופירה.

 

אפשרויות מתוקות יותר

אפשרות שנייה היא להכין תערובת מתוקה יותר ובה: חצי כוס עירית קצוצה, 3 כפות לימון סחוט, כ-2 כפות חרדל דיז'ון, 2 כפות שמן זית, 2 כפות סויה, כף וחצי דבש, מעט צ'ילי, מלח ופלפל. מה שנשאר זה לערבב, למרוח על הדג ולהוסיף 4 עלי מרווה. מכניסים לתנור לחום של 240 מעלות לרבע שעה.

אפשרות שלישית היא להכין תערובת טריאקי. מערבבים בקערה 3 כפות רוטב טריאקי קנוי, 3 כפות צ'ילי מתוק, 3 כפות סויה, כף חומץ לבן, כף שמן זית, רבע כוס סוכר חום ו-3 שיני שום כתושות. מערבבים ומורחים על הדג. ניתן לקשט בבצל ירוק או שומשום.

כדי להכניס דג סלומון שלם לתנור שאורכו כ-60 ס"מ ומעלה, יש לרכוש תנור מלבני גדול יותר מהסטנדרט. חברת מטבחים מקצועית תבנה לגודל תנור כזה נישה רחבה יותר מהנישה הסטנדרטית.

 

דג מתובל

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו