אוכל קשה – איך הוא משפיע על השיניים?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים חדשים
היה טעים?
שתפו עם החברים!

לכולנו חשוב לשמור על שיניים בריאות ועל היגיינת פה טובה – ועל כן ניתן להניח שרוב האנשים מקפידים היטב על צחצוח שיניים, ניקוי שאריות המזון עם חוט דנטלי, ביקור תקופתי אצל השיננית ועוד. עם זאת, ישנם דברים שאתם מבצעים באופן יום יומי, שכנראה לא ידעתם שהם עלולים להזיק לשיניים שלכם. מהם אותם דברים שמומלץ להימנע מהם?

 

אוכל קשה – מזיק לשיניים?

כאשר אוכלים אוכל קשה, יש צורך לנגוס בחוזקה ולהפעיל לחץ גדול על השיניים. מעבר להפעלת הלחץ שאינה מומלצת, גם הכרסום עצמו של המאכל הקשיח עלול לגרום לפגיעה בציפוי השיניים, וכך להחליש את ההגנה שלהן מפני שבירה של השן.

אחד מהמנהגים שאנשים רבים פיתחו לעצמם הוא לעיסה של קוביות קרח – שנחשבות אולי ללא מזיקות, שכן הן עשויות רק מים ואין בהן דבר מזיק. עם זאת, לעיסת קרח נחשבת לפעולה זהה לאכילת אוכל קשה, ולכן לא מומלצת לשיניים.

 

שתיית אלכוהול בכמות גדולה

על תופעות הלוואי והסכנות שבשתייה מופרזת של אלכוהול אין צורך להרחיב, כנראה שרוב האנשים מכירים את הנתונים. עם זאת, האם ידעתם ששתיית אלכוהול מופרזת מזיקה גם לבריאות השיניים?

שתייה מרובה של אלכוהול עלולה לגרום ליובש בפה, ולכך שעם הזמן כמות הרוק שנמצאת בפה הולכת וקטנה. בצורה זו גוברים הסיכויים לריקבון של השיניים, ולהתפתחות של מחלות ודלקות בחניכיים. הרוק שבפה ממלא תפקיד חשוב ב"שטיפת" החיידקים ושאריות המזון מהשיניים ומהחניכיים, וכך מסוגל להפחית את הסיכוי למחלות חניכיים ושיניים שונות.

 

מאכלים בעלי פיגמנט צבע גבוה

אמנם לא מדובר בנזק רפואי לשן, אך יש אנשים שהנזק האסתטי חשוב להם לא פחות – מאכלים שמכילים פיגמנט צבע גבוה עלולים להשאיר כתמים על השיניים. במידה ואכילת מאכלים שכאלו היא פעולה יום יומית אצלכם, יש חשש שהכתמים שבשיניים לא ירדו, וימנעו מהחיוך שלכם להיות לבן ובוהק.

אם אתם מעוניינים לדעת לאילו מאכלים יש את הפוטנציאל להכתים את השיניים שלכם – בין היתר ניתן להכניס לרשימה סלק, פירות יער, אוכמניות ואף שתייה מרובה של קפה.

 

השיניים ניזוקו? בואו לטפל בהן אצל רופא השיניים

הפתרון הטוב ביותר על מנת לשמור על השיניים נקיות ובריאות הוא פשוט להימנע מהמקרים שתיארנו במאמר זה, אך במקרה שהשיניים כבר ניזוקו – הדרך הטובה ביותר לטפל בהן היא לקבוע תור לרופא השיניים.

רופא השיניים יוכל להתאים לכם את הטיפול הטוב ביותר למצב בריאות השיניים והחניכיים שלכם. יהיו מקרים בהם הטיפול יהיה רק אסתטי, כמו ניקוי השיניים או הלבנתן, ויהיו מקרים בהם הטיפול יהיה רפואי, כמו התאמת שיניים תותבות או שתלים דנטליים במקרה הצורך. כל מה שצריך לדעת על שיקום הפה מחכה לכם באתר האינטרנט של ד"ר צוהר, היכנסו ובדקו איזה טיפול יתאים לכם!

אגסים

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו